Konut Kira Artışları Yasal Düzenleme İle Sınırlandırıldı

PR – B – 0025

Konut kiralarında uygulanacak kira artış oranlarını düzenleyen Türk Borçlar Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 11.06.2022 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi.

➤ Türk Borçlar Kanunu’na eklenen geçici madde ile konut kiraları bakımından kanunun yürürlüğe girdiği 11 Haziran 2022 tarihi ile 1 Temmuz 2023 tarihleri arasında yenilenecek kira dönemlerine ilişkin kira bedeli; bir önceki yılın kira bedelinin %25’ini geçmeyecek şekilde artırılabilecek, bu oranın üzerindeki artışlar geçerli olmayacak.

Bir önceki kira yılının tüketici fiyat endeksindeki (TÜFE) on iki aylık ortalamalara göre değişim oranının %25’in altında kalması halinde değişim oranı geçerli olacak. Bu kural, bir yıldan daha uzun süreli kira sözleşmelerinde de uygulanacak.

Ayrıca Türk Borçlar Kanunu m.344/2 hükmü uyarınca beş yıldan uzun süreli kira sözleşmelerindeki hakimin takdir edeceği kira artış oranı da bir önceki yılın kira bedelinin %25’ini geçmeyecek.

Örneğin; 11 Haziran 2022 tarihi ile 1 Temmuz 2023 tarihi arasında yenilenecek olan kira dönemlerinde, bir önceki yılın kira bedeli 1.3 TL ise kira yenileme döneminde %25’i kadar, yani 325 TL artış yapılabilecek, bu tutar üzerinde belirlenen kira artışı geçersiz olacak.

Türk Borçlar Kanunu’na eklenen geçici madde yalnızca konut kiraları bakımından uygulanacak olup, çatılı iş yerlerine ilişkin kira sözleşmelerinde uygulanacak kira artış oranı TÜFE “tüketici fiyat endeksindeki on iki aylık ortalamalara göre değişim” oranı üzerinden uygulanmaya devam edilecektir. 14.06.2022